![]() |
![]() |
![]() |
Barbour Köpa Från England,Köpa Barbour StockholmAnvändning och missbruk av digital teknik bland ungdomar har varit i fokus för eldig debatt mellan föräldrar, lärare, beslutsfattare och i media. Nyligen har dessa debatter blivit formad av nya data från kognitiv neurovetenskap på utvecklingen av den unga hjärnan och kognition. 'Neuroplasticity' har fungerat som en kraftfull metafor för argument både för och emot genomslagskraft digitala mediekulturer som alltmer präglar tonårslivet. I detta dokument föreslår vi att diskussionerna om ungdomar är mötesplatsen för två stora sociala oro som båda Barbour Köpa Från England kännetecknas av hotet om 'onormala' (social) beteende: existerande moraliska panik om ungdomars beteende i allmänhet och den växande larm om intensiv, beroendeframkallande, och omfattande mediekonsumtionen i det moderna samhället. Neuroscience stöder dessa farhågor, men samma slags bevis används för att utmana dessa rädslor och omforma dem i positiva termer. Här analyserar vi diskurser om digitala medier, Internet och den unga hjärnan i den vetenskapliga och lägga litteratur. Vi menar att även om bevis grunden är tunn och tvetydig, den har enorma sociala inflytande. Vi avslutar med att föreslå Köpa Barbour Stockholm hur vi kan gå vidare från polerna på neuro-panik och neuro entusiasm. Genom att analysera den neurologiska ungdomar i den digitala eran som ett socialt utökad sinne, för det första, i den meningen att unga kognition fördelas över hjärnan, kroppen, och digitala medieverktyg och för det andra genom att visa ungdomar kognition som aktiveras och transformeras av institutionen på neurovetenskap, siktar vi på att tränga undan de normativa villkoren för nuvarande debates.KEYWORDS: Internet; tonåren; hjärnans utveckling; kognitiv neurovetenskap; förlängd sinne; plasticitet |
||
![]() |
||
©belund |