![]() |
![]() |
![]() |
Barbour Jackor Billigt,Barbour Billigt I LondonMål: undersöka konsumenternas tillfredsställelse och sociodemografiska korrelat till tillfredsställelse med tjänster som tillhandahålls av Primary Health Care Centres i staden Jeddah.METHODS: försökspersoner ingick konsumenterna besöker folkhälsocentrum under studieperioden. Fyra Primary Health Care Centres valdes Barbour Billigt I London slumpmässigt från Jidda enligt det geografiska läget. Sjuttio fem försökspersoner valdes systematiskt där var tionde saudiska 15 år eller över valdes. Data samlades in via en själv administrerat pilot testade frågeformulär som inkluderade sociodemografiska kännetecken, samt den totala och differential nöjda med de olika tjänster och funktioner i de utvalda Primary Health Care Centres rankade på en skala från 1 till 5 poäng, desto högre den poäng desto högre satisfaction.RESULTS: Man ämnen utgjorde 60% av besökarna. Mer än hälften av patienterna var unga 15-29 år, var ca 58% gifta, 50% avslutade mellan / gymnasiet, mer än två femtedelar av Barbour Jackor Billigt de ämnen som var anställda och mer än tre fjärdedelar har en månadsinkomst på 6000 Saudi riyals eller mindre. Sammanfattningen tillfredsställelse poäng var 3.76 poäng och hur nöjda med de tjänster som tillhandahålls var 2.45 poäng av maximalt 5 poäng. Den högsta tillfredsställelse var för tandvårdsklinik (3.44 poäng) och den lägsta för samarbete av receptionist (1,95 poäng). Ej facklärda arbetare uppvisade den högsta sammanfattning och hur nöjda (4.31 och 2.71 poäng) och eleverna visade lägst tillfredsställelse poäng (3.54 och 1.89 poäng). Andra sociodemografiska variabler inte signifikant relaterade till sammanfattning och hur nöjda scores.CONCLUSION: Mätning tillfredsställelse genom att be en sammanfattande fråga tenderar att ge en betydligt högre tillfredsställelse poäng jämfört med tillfredsställelse poäng tar i beaktande av samtliga tjänster som erbjuds. Vissa komponenter tjänsten behöver korrigerande interventionsåtgärder för att göra dem mer tillfredsställande för konsumenterna. |
||
![]() |
||
©belund |